تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
عبدالله ایزدپناه، نماینده ایذه در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد:

بحران عملکرد اقتصادی دولت | نماینده ایذه: آقای رییس‌جمهور بگویند اگر رشد اقتصادی ۶درصد بوده، اثرش در کجای سفره مردم بوده است؟

عبدالله ایزدپناه، نماینده ایذه و باغملک می‌گوید: آقای رییس‌جمهور می‌گوید ما به آینده خوشبینیم، ولی ما این امید را در بطن جامعه نمی‌بینیم. اکنون، نگرانی، استرس و فشار روانی در بین مردم مشهود است. ما که نمی‌توانیم سرمان را زیر برف بکنیم و بگوییم همه چیز خوب است.

بحران عملکرد

رویداد۲۴ | محمد آیتی: با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی مجلس یازدهم، بیش از پیش شاهد انتقاد نمایندگان حامی سیدابراهیم رئیسی به مشکلات اقتصادی در کشور هستیم. با این حال، همچنان حال اقتصاد کشور و معیشت مردم و علی‌الخصوص قشر متوسط و ضعیف جامعه، خوب نیست و ادامه روند کنونی، ناامیدی و عدم‌توان برنامه‌ریزی در خانواده‌ها را به اوج خود رسانده است.

از این‌رو، رویداد۲۴ به سراغ عبدالله ایزدپناه، نماینده ایذه و باغملک رفته است تا نظرات او را در این باره جویا شود.

در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* زمانی که دولت سیزدهم اراده کرد ارز را آزاد کند، بنده با این موضوع مخالفت کردم. حرف دولتمردان این بود که آزادسازی ارز تنها روی گرانی چهار کالا تاثیر دارد، در حالی که این اظهارنظر نه فقط برای من نماینده، بلکه برای همگان تعجب‌آور بود. روشن بود که آزادسازی ارز، روی گرانی همه اجناس، موثر است و گذشت زمان نشان داد که تحلیل ما که در کمیسیون تلفیق بودجه بودیم، درست بود.

* اینکه قیمت ارز از ۲۸۵۰۰ تومان به نزدیک ۷۰ هزار تومان هم می‌رسد، جای نگرانی دارد. اینکه فرد یا افرادی می‌گویند مثلاً افزایش قیمت ارز به گرانی تخم‌مرغ ربط ندارد، واقعاً خنده‌دار است. قیمت هر کیلو گوشت قرمز به ۶۰۰ هزار تومان رسیده و از طرفی، همه شاهد افزایش قیمت گوشت سفید هستیم. افزایش نرخ ارز و نوساناتی که مدام در بازار اتفاق می‌افتد، مردم را سردرگم کرده است.

* دولتمردان تلاش می‌کنند، ولی مثل ما نماینده‌ها در بین مردم نیستند و چالش‌ها را به وضوحی که ما می‌بینیم، نمی‌بینند. آقای رییس‌جمهور می‌گوید ما به آینده خوشبینیم، ولی ما این امید را در بطن جامعه نمی‌بینیم. اکنون، نگرانی، استرس و فشار روانی در بین مردم مشهود است. ما که نمی‌توانیم سرمان را زیر برف بکنیم و بگوییم همه چیز خوب است.

* ما با مردم فقیر در شهر‌های کوچک، روستا‌ها و عشایر روبرو هستیم. خیلی از مردم در این بخش‌ها، نگران تهیه مایحتاج روزانه خود هستند. امروز کل مسئولان نظام باید بیایند و در کنترل قیمت‌ها مثل ارز و سکه کمک کنند. باید دید مشکل کجاست و از یک جایی شروع به رفع ضعف‌های مدیریت کنند و یا برای هر مشکل که در بخش‌های دیگر است، چاره‌اندیشی کنند. ما در این چند سال، رابطه خوبی با همسایگان داشتیم و یا در برخی پیمان‌ها، پذیرفته شدیم، ولی کو نتایج ملموس آن؟

* دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد خوب عمل نکرده است و نمی‌توان به آن‌ها نمره مثبت داد. اینکه آقای رییس‌جمهور از ۶درصد رشد اقتصادی صحبت می‌کنند، بفرمایند اثرش در کجای سفره‌های مردم بوده است؟

* برای سامان‌دادن به اوضاع اقتصادی کشور، دولت باید، خودی نشان دهد، چون ابتکار عمل با آن‌هاست و مجلس ریل‌گذار است. عملکرد مجلس در تصویب طرح و لوایح اقتصادی قابل قبول بوده است، هرچند می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. از این‌رو باید بگویم عملکرد تیم اقتصادی دولت خوب نبوده است، زیرا اگر رویه‌ها درست بود، سفره مردم رنگین‌تر می‌شد و شاهد چنین تورم و بالا رفتن نرخ ارزی نبودیم.


بیشتر بخوانید:

کنایه سنگین همتی به رئیسی: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

رحیمی جهان آبادی: دولت یک فرمانده اقتصادی ندارد و رئیسی سابقه اقتصادی ندارد | تغییر یک نفر مشکلی را حل نمی‌کند

اگر روند این باشد، طی چند ماه آینده باید منتظر دلار ۱۰۰ هزار تومانی باشیم | دیگر در کشور قشر متوسط نداریم


* همکاری و همفکری دولت با نمایندگان به طور نسبی، خلی رضایت‌بخش نبوده است. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمایندگان بیش از هر فرد دیگری، مردم را می‌شناسند و از این‌رو جا داشت دولت، «بیشتر» نمایندگان را در تصمیمات خود، طرف مشورت قرار می‌داد.

* برخی می‌گویند مجلس با دولت، مماشات کرد. این‌طور نیست. ما وزیر صمت را استیضاح کردیم و برخی وزرا و معاونان رییس‌جمهور هم که کنار گذاشته شدند، به واسطه پیگیری نمایندگان و نگرانی‌های آن‌ها بود. البته در حدی مماشات بود و می‌شد نظارت‌ها را بهتر و دقیق‌تر دنبال کرد، ولی ما به طور کلی به وظیفه ذاتی خود در جهت منافع ملی، عمل کردیم. ما اگر در جا‌هایی هم مماشات کردیم، چون خواستیم به دولت فرصت دهیم و دست و پایش را در سال اول کاری‌اش نبندیم. آمار تذکر، سوال و کشاندن وزرا به مجلس و کمیسیون‌ها، روشن است و اگر بررسی شود، می‌بینید که خیلی مماشات در دستور کار نمایندگان نبوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
3
خدا مرگش بده دروغگوی بیشرف پست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
3
رشد اقتصادی جیب خودش را اعلام کرده است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان